Czy wiesz, że już cztery lata temu, w 2020 roku europejski przemysł kosmetyczny został wyceniony aż na 76,7 miliarda euro! W ten sposób m.in. branża makijażu stała się bardzo konkurencyjna.
Marki i sklepy stale wychodzą z nowymi produktami, aby sprostać popytowi. Jednym z najtrudniejszych zadań związanych z zaistnieniem w branży jest wyróżnienie się. Możesz rozszerzyć swoją linię produktów i dbać o jakość bez końca, ale finalnie musisz się czymś wyróżniać, aby spodobać się konsumentowi.
W tym miejscu z pomocą przychodzą opakowania kosmetyczne - jeden z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie uwagi i osiągnięcie zysków. Z chęcią przeprowadzimy Cię przez podstawy procesu projektowania opakowań - od głównych elementów po pewne szczegóły, a nawet ciekawe triki.
Przejdźmy do tego!
Kto jest Twoją grupą docelową?
Jeśli chodzi o projektowanie opakowań, identyfikacja bazy klientów jest jednym z najważniejszych kroków.
Twoje wysiłki projektowe powinny być ukierunkowane na konkretną klientelę, aby mieć pewność, że ich przyciągasz. Strategia odbiorców zapewni Ci świetny zwrot z inwestycji, zamiast próbować reklamować się wszystkim i tracić przychody.
Próbując zidentyfikować swoich odbiorców, zadaj sobie następujące pytania:
- Kim jest Twój przeciętny konsument? Pomyśl o wieku, płci, regionie itp.
- Czym się interesują? Na przykład czyste piękno, przeciwstarzeniowe itp.
- Jaka jest cena, na którą pójdą Ten czynnik wpłynie na to, ile powinieneś przeznaczyć na opakowanie
- Jaka byłaby ich idealna estetyka projektu? Na przykład zabawne i żartobliwe kontra minimalistyczne i wyrafinowane podejścia
Gdy odpowiesz na te proste pytania, możesz przejść do głównej sprawy: samego opakowania.
Jakie są główne elementy opakowań kosmetycznych?
Istnieje wiele czynników, które należy zaprojektować indywidualnie, jeśli chodzi o opakowanie. Gdy masz już poszczególne części, musisz je dopasować, aby uzyskać spójny, spójny wygląd.
Poza tym upewnij się, że różne linie produktów w ramach marki mają podobną tożsamość opakowania i wyglądają jak odrębna rodzina. Aby lepiej to zrozumieć, przyjrzyjmy się głównym elementom, które składają się na opakowania kosmetyczne.
Powłoka opakowania
Zewnętrzne opakowanie produktu to pierwsza rzecz, którą klient widzi na półce lub na Twojej stronie internetowej. Twoje opakowanie zewnętrzne powinno być na miejscu - ponieważ nauka udowodniła, że pierwsze wrażenie ma znaczenie!
Zazwyczaj opakowanie składa się z kartonu, w którym znajduje się produkt, który może być matowy lub błyszczący. Musisz upewnić się, że pudełko zawiera ważne elementy i informacje, których potrzebuje klient.
Etykiety kosmetyczne
Etykiety to kolejny element, który musi robić wrażenie. Większość klientów wyrzuca opakowania zewnętrzne po otwarciu pudełka. Etykieta pozostaje jednak na niej prawie do momentu zużycia produktu.
Twój projekt etykiety to miejsce, w którym możesz zabłysnąć. Chociaż nie musi zawierać tak wielu informacji jak pudełko, zaprojektuj etykietę tak, aby przekazywała tożsamość marki i podkreślała kluczowe cechy produktu.
Twoje etykiety kosmetyczne muszą być wykonane z trwałych, odpornych materiałów. Upewnij się, że są wolne od wilgoci, tłuszczu i kurzu.
Wielu projektantów używa materiałów takich jak winyl właśnie z tego powodu, ponieważ winyl jest odporny na oleje i kremy. Powinieneś także przetestować swoje etykiety, aby upewnić się, że nie blakną szybko ani nie odklejają się z czasem.
Pojemnik na produkt
Rodzaj pojemnika na produkt, z którym się wybierasz, zależy całkowicie od tego, co sprzedajesz. Firmy kosmetyczne używają butelek z rozpylaczem, zakraplaczy, tubek, pojemników i innych do przenoszenia różnych produktów. Pojemniki te mogą być wykonane ze szkła lub tworzywa sztucznego.
Jednak szkło zapewnia wyższej klasy wykończenie, podczas gdy plastik jest doskonały dla marek, które chcą zaoszczędzić na kosztach pakowania. Innym trendem w branży makijażu jest używanie nieoczekiwanych pojemników na produkt. Na przykład używanie butelki z zakraplaczem do różu zamiast pojemnika na garnek.
Możesz wykazać się kreatywnością ze swoim pojemnikiem! Zdecyduj się na niekonwencjonalne kształty i rozmiary, aby uzyskać znaczącą przewagę nad konkurencją.
Jakie są najważniejsze pomysły na opakowania kosmetyczne?
Kluczem do udanego zaprojektowania opakowania jest doskonałe połączenie designu, informacji i funkcjonalności. Oto kilka wskazówek dotyczących planowania opakowania produktu, na które składają przysięgę eksperci:
- Nie zapomnij dodać listy składników na opakowaniu (dodatkowe punkty dla marek, które wymieniają kluczowe zalety każdego składnika!)
- Pamiętaj, aby dopasować opakowanie pudełka z powłoką zewnętrzną do pojemnika na produkt w środku - oba są niezbędne do stworzenia tożsamości marki
- Jeśli oferujesz ekologiczne opakowanie, pamiętaj, aby poinformować o tym klientów, kupując Twój produkt, są świadomi, że "idą na eko"
- Wypróbuj różne opcje opakowań, aż znajdziesz takie, które reprezentuje Twoją markę i zwiększa atrakcyjność rynkową
- Kolorystyka, czcionki i elementy graficzne powinny być jednolite, spójne i ogólnie dopasowane
Pamiętaj, aby nie spieszyć się na etapie projektowania produktu. Im częściej wypróbowujesz różne opcje pakowania i zmieniasz swoją strategię, tym bardziej Twoje produkty będą się wyróżniać!
Co dalej?
Branża makijażu to ekscytująca i lukratywna przestrzeń, w której można teraz być. Jeśli zmagasz się z odpowiednim pakowaniem swoich produktów, mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci w pomysłach na projektowanie opakowań kosmetycznych.
Jeśli szukasz innowacyjnych rozwiązań, elastyczności i doskonałej obsługi klienta w swoich rozwiązaniach opakowaniowych, nie szukaj dalej niż LabelProfi, skontaktuj się z nami, a my z przyjemnością pomożemy Ci zacząć. Nasza najnowocześniejsza technologia, kreatywność i innowacyjność w dziedzinie opakowań kosmetycznych z pewnością wyróżnią Cię na tle konkurencji.